OneSie utmanar One Piece

One Piece är troligtvis det märke som är mest känt på klädesplagget jumpsuit. Det har till och med gått så långt att många säger One Piece när de menar denna härliga mysdress. Ungefär som man sa Walkman på 80-talet när man menade en bärbar kassettbandsspelare. Märket har blivit ett med klädkategorin.

Det är inte svårt att förstå varför. Det är detta märke som oftast kommer med de snyggaste modellerna och coolaste trycken. Detta oavsett om det handlar om One Piece till barn eller vuxna.

Men nu har äntligen andra märken även börjat våga ta ut svängarna och utmana kungen på tronen. Filemon Kid kallar sina jumpsuit för OneSie vilket är närmaren det amerikanska uttrycket för dessa mysdressar. Filemon har bland annat OneSie Raccon Black och OneSie Raccon Teal som kom ut på marknaden i slutet av 2013. Enfärgad jumpsuit i antingen svart eller turkosfärg med en härligt cool tvättbjörn på ryggen.

Förutom den coola tvättbjörnen så är har denna jumpsuit en annan mycket stor fördel. De är nämligen tillverkade av ekologiskt material. Detta gäller även andra plagg av Filemon Kid.  När det gäller mysoveraller så har de en till i sitt utbud ”OneSie Stripes” som skapar en zebrakänsla med inslag av rosa och blått. Alla tre modellerna har huva och finns i storlekar upp till tre år.

Några av företagets ledord är impulsivitet, lekfullhet och oväntade inslag. Det är framförallt det tredje ordet som vi tycker passar bra in på Filemon Kid. Trycket, som ofta är djur av något slag, utmanar klassiska bilder. Impulsiva, lekfulla djur som vågar göra det annorlunda. Precis som ledorden är för företaget. Att det sedan är ekologiskt material och vattenbaserat tryck gör bara saken bättre.

Som de själva säger ”Livet är till för att lekas”. Och det är tydligt att de lever som de lär.

Samtidigt behöver inte Filemon Kid bli en riktigt stor utmanare till One Piece. Detta främst på grund av dess smala utbud. Precis som namnet avslöjar säljer de bara jumpsuit som passar de allra minsta i familjen. Upp till tre år med andra ord. Ska de verkligen ta marknadsandelar av det största företaget på marknaden måste de även konkurrera om de största och längsta kunderna.

Publicerat i Jumpsuit. Bokmärk permalänken. RSS-feed för det här inlägget. Både kommentarer och trackbacks är för närvarande avstängda.

Kommentarer är avstängda.

Swedish Greys - ett WordPress-tema från Nordic Themepark.